Undervisnings- og Arbejdsmiljø

 

Dokumenter

 

UMV 2021 (www.uddannelsesstatistik.dk)

UMV 2020 (www.uddannelsesstatistik.dk)

UMV 2019

APV 2019

UMV 2018

APV 2016

UMV 2014-skema

UMV 2014-sammenfatning

APV 2013

UMV 2011 - skema

UMV 2011 - konklusioner

Fokuspunkter i arbejdet med elevernes trivsel

 

  •  Afdækning af ensomhed blandt eleverne på HaKa. Hvad er ensomhed? Hvordan opstår den? Og hvad kan vi gøre for at mindske følelsen af at være ensom?
  • Pres og forventninger hos den enkelte og i klassen. Hvad gør et stigende pres for at opnå det bedste resultater ved undervisningen? Hvad gør det ved fællesskabet? Hvad kan skolen/underviserne gøre?
  • Fællesskab - fokus på at højne den faglige trivsel og den sociale trivsel hos den enkelte og i klassen/på skolen som helhed.
  • Rummelighed og tolerance. I en tid, hvor mange unge føler sig usikre på sig selv, deres seksualitet og deres tilhørsforhold, er det nødvendigt med et øget fokus på tolerancen og rummeligheden overfor den enkelte i fællesskabet.